Tvätt, tankar osv.

2010-05-27 @ 20:30:27

I morse vad det faktiskt skönt att gå upp, blå himmel och sol!
Åt en lung frukost och läste en tidning. Tänkte ska jag väcka de andra att gå upp, ut och shoppa eller ska jag till tvättstugan. Tvättsugan vann! Vi har ju flyttnings grej här på lördag så jag tänkte att de vill väl ha rena kläder med sig. Tvättade igen i det där "öppna rummet" men idag var det ingen där!

Har haft lite tankar idag runt sommaren, inredningen, familjen osv.
Jag skulle så gärna vilja åka nånstans på sommaren, till solen. Det är faktiskt flera år sen att jag var på solsemester. Att jag har i huvudet inredning är inte nån nyhet:) Letar fortfarande efter några saker till vardagsrummet, sovrummet - tjatar väl om det men vill så gärna att den skulle bli fin! Sen har jag väl tankar redan runt köket och hallen.

Ringde till min mormor idag, hon ligger i en sån där korttidsboende nu och väntar på nåt permanent boende. Hon kan inte bo själv längre. Hon fyller 90 år sista augusti!
Min pappa och bror bor i Finland och har tänkt på de lite mer än vanligt idag. Mina döttrar och barnbarn! Jag tror att jag är lite sentimental just nu och kanske därför tänker extra mycket alla närä och kärä! Sanna och Anabelle flyttar nu på lördag efter att de har bott hos oss tre månader. Jag kanske känner lita att jag kommer att sakna de. Så klart! Men andra sidan känner jag mig lite larvig de flyttar bara till andra sidan stan!

Oj just, har nästan gjort klart den där stora prydnadskudden. Den var lite jobbigare att göra än vad jag hade tänkt och så klart fattas det band som jag behöver till den. Men kan säga att den blir mer romantiskt den här gången.



En liten fav blomma till alla mina fina vänner!

Kramizar Sirpa 


Kommentarer
Postat av: Stina

Åh, jag skulle också vilja åka bort lite. Men så trivs jag hemma också. Du vet, en enda velpanna är man.:-) Kram Stina

2010-05-28 @ 18:15:45     URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Anneli

Hej Sirpa!

Tack för din fina kommentar på min sida, det värmer.

Du har haft fullt upp idag verkar det som. Det blir nog bra när dottern och barnbarnet flyttar men förstår att det blir tomt, fast ännu roligare att träffa dem sen. Jag har ingen önskan att resa bort sen jag flyttade ut på landet, jag har allt här, skogen, sjön och en härlig trädgård..men solen och värmen kommer snart hoppas jag annars kan jag inte njuta lika mycket ute.

Ha en skön avkopplande kväll och hoppas det går bra i morgon för er.

kram Anneli

2010-05-28 @ 19:09:38     URL: http://www.anntir.bloggspot.com
Postat av: Christa

Å drömmer mig också bort när man läser ditt inlägg. Har varit utomlands senast 96 så det är några år det. Tvätt ja usch om man kunde slippa men NEJ det gör man inte. tack för dina alltid så fina kommentarer. Hahah har vi samma smak? jag köpte såna där stötdämpande inlägg som hon i kassan rekommenderade. Dom ska göra skorna lite mindre och vara bekvämare att gå i. Har ju en hästfot stl 40 och den var lite stor och som du skriver, 39 lite för liten men dessa inlägg ska göra dom bättre. Värt att prova, Tack för dina fina ord om korten! Ja synd men ja så är det ju med livet. Ha en fin helg du med kram

2010-05-28 @ 21:32:38     URL: http://www.angelandroses.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0