Trägen!

2010-05-23 @ 16:49:34

Jag fick för mig att jag måste skriva lite för jag kommer lite efter helatiden!
Jag sa ju att jag hade fulltupp igår!

Vädret var ju helt underbart igår så jag tog en lång promenad till stan med min dotter och Anabelle. Det var så skönt att känna att det är sommarvärme så glass satt inte fel! På vägen till stan kom vi till en affär som jag kan inte fatta hur jag har kunnat missa den tidigare! En inredningsaffär med mycket fina saker! En sån affär vart jag skulle kunna spendera tid hur mycket som helst. Bra sortering till alla rum i hemmet! Kan inte komma ihåg eller bättre sagt jag tittade inte ens vad affären hette men ska göra det nästa gång.

Efter en sväng i tygaffären blev vi lite hungriga och funderade vart ska vi äta. Vi ville helst hitta en uteservering med sol. Hittade en och det blev mycket go pasta-kycklingsallad med mango-currysås.

Då var det dags att gå till Clas Ohlson och köpa sprayfärg. Efter det tog vi vägen hemmåt. Vi gick hem en annan väg och det var ett villaområde med jätte fina trädgårdar. Anabelle somnade i vagnen så vi bestämde stanna ute lite till med glass såklart:)

Hemma tog vi liten lung stund på balkongen innan det var dags att börja "jobba". Jag fick börja med lite pappersarbete. Jag har tidigare tvättat alla balkongsmöbler men jag har inte kunnat göra ordning där för just nu använder vi balkong som verkstad:/ Jag bar möbeln dit som skulle målas, spray flaska fram och måla! (jag vill inte berätta vilken möbeln jag målar för till den här möbeln har jag ganska så mycket förväntningar att den skulle blir fin)

Medan jag väntade att målarfärgen ska torkas så tog jag fram den där stora prydnadskudden som jag skulle sy. Fortsatte med det och kom en bra bit frammåt. Sen var det dags att återgå till balkongen och måla igen. Och sen bestämde jag att den skulle få torka tills imorse att jag ser om det behövs måla en gång till.

Senare på kvällen gjorde jag klart en kudde som jag sydde tidigare men kunde inte göra den färdig för det fattades band till den. Men nu är den klar och jag tycker att den blev så där "lantlig" som jag ville att den ska bli.





Så jag är nöjd, jag fick mycket gjord igår!

Kramizar Sirpa
 


Kommentarer
Postat av: Christa

Tack! Kul att du gillade den. Ni är så härliga mina vänner så jag tänkte ger er nåt tillbaka. Tack också för den fina kommentaren om korten. Jag har 2 studenter i år. Mycket jobb med kul! Är lite dålig på att svara och läsa era bloggar nu men en dag i taget. kram

2010-05-23 @ 22:05:17     URL: http://www.angelandroses.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0