Recept för en kudde No. 2

2010-06-09 @ 00:24:41

Äntligen måste jag säga är den där stora prydnadskudden klar! Jag hade en bild i huvudet hur den skulle ser ut men hade ingen som helst "hjälp" att göra den. Så det var bara att sätta på gång och "på vägen" komma på hur ska jag göra. Det tog lite mer tid än vad jag hade tänkt mig men andra sidan har jag inte nån bråttom heller.

Recept:

En gammal dunkudde vart alla fjädrar vill komma ut redan och man kan inte sova med den, sticks!



 Tyg. Jag använde två olika gammla gardiner som jag vill inte hänga upp längre. De andra var från Jysk när de sålde gardiner och gardinstång i ett set. Den blev som en undertyg vart jag fäste hela snörpade övertyget och volanger. Och de andra, övertyget, var mina gammla vardagsrumsgardiner som jag hade designat själv slutet 90-talet. Båda hade mycket tyg.



Enda som jag köpte till kudden från affären var bandet och rosorna.



Sen det var bara att sätta i gång, klippa o sy...

    

Snörpa

    

Och sy 

Och så här ser den ut nu när den är klar


På nåt sätt bilden ger inte rättvisa till den







Den andra långsidan är öppen och jag la dit band att kunna stänga den men man kan lätt öppna och ta ut kudden och tex. tvätta överdraget.



Det är meningen att jag skulle göra en till likadan och de skulle sitta på sängen mot väggen där vart huvudet är. Den andra kanske skulle blir klar lite fortare nu när jag vet vad jag gör. Kudden blev nästan som min bild i huvudet! Men jag tycker det är så himla roligt att göra saker själv och sen se slutresultatet!

Kramizar Sirpa


Kommentarer
Postat av: Marika "Mita" Gunnarsson

Jättefin...Kram från Mita

2010-06-09 @ 15:20:04     URL: http://mitashantverk.blogspot.com
Postat av: Maidi

Jag tycker du lyckats jättebra med kudden. Den får väl ingen luta huvudet mot för det är den för fin till.



Maidi

2010-06-12 @ 18:48:11     URL: http://www.svartairisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0