Recept för en kudde!

2010-05-12 @ 23:07:19

Vilket tråkigt väder det har varit idag!

Men såna här dagar är ganska bra ibland för då får man nått gjort hemma! Så fort jag hade druckit mitt morgonkaffe tog jag fram en gammal gardin, klippte ut 100x40, satte mig vid symaskinen och tryckte på gasen!

Ibland fick jag ta en paus från att sy o fixa för jag har ju lilla Anabelle här med mig. Hon vill ju leka, bygga med duplo osv. och då ska man vara med! Hon ska få mat, ny blöja osv. Men jag måste säga att jag njuter av varenda minut med henne! Hon är 19 månader nu!

Men jag passade på att fortsätta när Anabelle sov sin skönhetsömn!



Gammal gardin
Vadd som inte såg så "friskt" ut efter en runda i tvätten
Kudd överdrag (som min dotter har gjort)

Av den gamla gardinen gjorde jag en innerkudde som jag fyllde med vadd...

   

...som behövde fluffas till igen!



Kudden är inte riktigt klar än, det fattas lite band som jag inte hade hemma!
Så jag visar den när den är färdig!

Hoppas alla har haft en bra onsdag! Här är lite ljus och värme till det tråkiga vädret!



Kramizar Sirpa


Kommentarer
Postat av: Anneli

Hej Sirpa!

Oj vad du vad flitig igår, kudden ser ut att bli jättefin. Jag tänkte sy lite tyghjärtan idag, men blev fast här med min blogg efter jag städat och tvättat. Ha en del tyg och spetsbitar som hade passat till hjärtan. Får ta tag i det i helgen istället, i morgon kommer mina barnbarn Emma och Emil på besök. Ja, jag blev superglad över boken jag vann, har haf tur nu ett tag och vunnit fina vinster, undrar hur länge det håller i sig. Samma trista väder här idag...ingen sol.

Ha en fortsatt fin dag.

kram Anneli

2010-05-13 @ 15:12:58     URL: http://www.anntir.bloggspot.com
Postat av: Nina/Nice

Hej Sirpa!

Levande ljus, pyssel och barnbarn...

Det låter, och ser ut som en toppendag!

Trevlig helg!

Kram Nina

2010-05-13 @ 19:52:59     URL: http://nicepresenter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0