Vill så mycket...

2010-06-03 @ 16:46:44

Jag känner att dagarna går förbi så fort att man hinner inte göra allt vad man vill göra! Jag har inte precis bråttom nånstans men skulle vilja göra nåt klart. Eller kanske jag bara sätter för höga krav på mig själv. Jag har ju STORstädat de sista tre dagarna och är jätte nöjd så klart! Nu är det mitt sovrum som står på tur. Det känns skönt att få äntligen börja göra ordning där. Jag har planerat och tänkt på det så länge nu. Men det finns en hel del att fixa fortfarande, syr och måla!

Jag tror att jag har hittat taklampa till mitt vardagsrum. Den finns i en loppisaffär och jag hoppas att den finns kvar när jag har möjlighet att gå dit igen!

Jag är så glad att vi har äntligen fått sommar ordentligt! Jag bara njuter av sånt här vädret när termometern visar varje dag över +20!

Idag är jag med mitt lilla barnbarn igen och det känns ju helt underbart! Vi provar fixa lite saker här hemma tillsammans.

Jag har mina första syrener hemma idag och de doftar så gott!



"Vi har alltid nog med tid om vi bara använder den rätt"  -
av Goethe

Kramizar Sirpa 


Kommentarer
Postat av: Anneli

Hej Sirpa!

Du har nog höga krav på dig själv, du har ju städat och fixat så glöm inte att bara koppla av och njuta av sommarvärmen. Här står det lite stilla med inredning just nu, är ute så mycket som möjligt istället. Härligt med syrener, de doftar så gott, jag tog några när jag var hemma hos min dotter i söndags.

Ha en skön fredag.

Kram Anneli

2010-06-03 @ 20:46:42     URL: http://www.anntir.bloggspot.com
Postat av: Carina

Visst är det lätt att ställa höga krav på sig själv, man får försöka låta bli att vara så duktig hela tiden. Särskilt nu i syrentider när det finns så mycket fint ute som man inte vill gå miste om.



Ha nu en riktigt bra helg! //Carina

2010-06-03 @ 21:17:32     URL: http://sunnanvind.blogg.se/
Postat av: Christa

Hej! tack för alla dina kommentarer. Känner igen det där med höga krav, allt eller inget på en gång. Jag vill ha klart det helst innan det ens på börjat. varför är man så. Kul att du deltog i tävlingen och att du gillade blommorna. Här är det kaos, bal, student, begravning mm och man vet inte vilken ända man ska stå på. Ibland känns det som man är helt tom i bollen. Jag mår skapligt men ja det är för mycket nu, man känner sig så trött. MEN det lugnar ner sig sen säkert. Ta det lugnt med allt städande ok? Tack för de fina orden om skylten. HON är nöjd och mamma har fått en guldstjärna hihihi. Ha en fin helg nu vi hörs bättre snart hoppas jag! kram

2010-06-04 @ 15:28:54     URL: http://www.angelandroses.blogspot.com
Postat av: Marie

Man vill alltid göra så mycket mer än man har gjort. Så funkar jag också. Men jag försöker att tänka på det jag har gjort istället... men det är inte lätt. Jag tycker iaf att du varit jätteduktig!

Kram

Marie

2010-06-10 @ 14:03:28     URL: http://nostalgiochromantik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0