Dallas!

2010-05-26 @ 18:43:20

Jag är så glad oavsett att jag har varit ovanligt trött!

Posten kom med min Dallas säsong 12 idag!!! Ni kommer väl ihåg den berömda TV-serien med JR?
Att jag började samla Dallas på dvd började så att jag fick nån reklam på min e-post och min reaktion var bara "Oh, Dallas på dvd, yee!" Jag berättade till min 13 åriga dotter om serien och fråga om hon kan tänka sig att titta på den. (Vi har en gemensam film och TV-serie intresse.) Hon var lite skeptiskt men vi beslutade att beställa det ändå. Jag har sett alla avsnitt en gång tidigare på 80- och 90-talet och bara älskade den:)

Nu har vi tittat med min dotter de första 11 säsonger och hon är lika tokig på det som jag:)
Det finns 14 säsonger och tre filmer. Vi får ser om de filmerna kommer ut i Sverige också eller om man får börja leta efter de. Har fått tips på Facebook att de finns på eBay:/







Annars har dagen varit ganska så stillsam för jag har varit ovanlig trött och inte gjort så mycket. Just nu ligger mitt handarbete på köksbordet och väntar på knappnålar!

Vädret var inte så bra heller, kallt, men det är så typiskt att när kvällen kommer så är det jätte fint väder!

Önskar alla en trevlig onsdag kväll!

Kramizar Sirpa 


Kommentarer
Postat av: marita blücher

Hej Sirpa,

Tack för din rara hälsning hos mig ! Ja du, Dallas är en riktig klassiker, missade inte ett avsnitt när serien visades i svensk tv.

Ha det så bra och varma kramar/Marita

2010-05-26 @ 20:25:23     URL: http://marita-amouseinahouse.blogspot.com/
Postat av: leyla

mamma nar ska sanna flytta? hinner jag komma hem?

juste ta med anabelle nar du hamtar mig pa tagstationen sen den 5e

jag saklnar min bebis hihi. jag kommer ju tycka att hon har blivit jatte stor :)

pusshej alskar dig <3

2010-05-26 @ 20:34:04     URL: http://leylasener.blogg.se/
Postat av: Mita

Dallas väcker härliga minnen, oj va bra den var...Den ska jag nog ta och köpa hem....behöver lite paus ibland.

Kram Mita

2010-05-27 @ 09:05:25     URL: http://mitashantverk.blogspot
Postat av: Christa

MOI! Ja du där är ju just problemet att man får äta så mycket, mer en man klara av egentligen men då behöver man ju inte gå hungrig hiihi.har gjort det förr också så jag vet att det fungerar. tack söta, ja nu är det produktion på gång här. Har en ute nu och sen ska jag göra 2 till. Det är så kul att hålla på. Ha det bra nu, ta hand om dig med kram

2010-05-27 @ 18:03:39     URL: http://www.angelandroses.blogspot.com
Postat av: Anneli

Hej Sirpa!

Hoppas du varit piggare idag? har själv varit väldigt trött och varit på möte idag också så det blev sent innan jag kom hem. Det blev inte något gjort idag heller. Hoppas på fint väder i helgen så jag kan pyssla lite där ute och njuta av min solstol.

På söndag ska jag till kyrkan och lyssna på barnkören där lilla Emma är med, sen blir det fika med dottern och hennes familj.

Dallas..ja serien som aldrig tog slut tycktes det som :-)

Ha en skön kväll

Kram Anneli

2010-05-27 @ 19:46:12     URL: http://www.anntir.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0