Jeanne d´Arc och blommor!

2010-05-28 @ 21:52:44

Så var det fredag igen! Jag tycker den här veckan gick jätte fort! Idag har jag varit mycket duktig. Jag gick upp klockan sex, tog snabb frukost och började "jobba". Började plocka lite här och där, det är nånting som man får göra ganska så mycket här när lilla Anabelle är hos mormor:) Idag åkte hon till sin pappa.

Sannas flyttlåder och små möbler som har varit överallt här i lägenheten har nu hittat till hallen. Jag har tagit en runda med damssugaren, tömt alla papperskorgar, diskat och sen var det dags för den största utmaningen...balkongen!
Vi har använd balkongen som måleriverkstad i sistatiden och ni kan bara gissa om det var mycket sånt där målarfärgdamm överallt, vi har spraymålat!
Jag stod där lite..."okey, vart ska jag börja"! Ut bara en grej i taget, damma av det och nästa och nästa så länge att hela balkongen var tom. Sen var det dags att tvätta golvet med skurborste. Vi hade laggt tidningspapper över hela golvet men ändå kännde jag att det behövdes tvätta.
Så var den klar och jag var jätte nöjd. Tänkte att nu är det bara blommor som fattas!

Men först vill jag berätta att igår fick jag min exemplar av "Magasinet Jeanne d´Arc Living Nr. 4 2010" som jag köpte från Home No.1 (www.homenumberone.se). 160 sidor...härligt!



Just, blommor till balkongen! Vädret var helt underbar så jag tog mig ut till blomsteraffären. Jag såg en bekant där som jag har inte sett på ett bra tag så vi satte oss på bänken, åt korv med bröd och pratade. Det var nån händelse där och det var mycket folk överallt och en trevlig atmosfär! Men lite blommor blev det allafall! 









Senare satt jag liten stund på balkongen med min dotter och vi åt en bit mat. Annars har jag kollat lite runt på olika bloggar!

Hoppas alla har haft en trevlig fredagkväll!

Kramizar Sirpa 


Kommentarer
Postat av: Git

Hej!

Shit vad flitig du varit!! Blommorna var jättefina.. Ni har visst sol, det har INTE vi :(((((((



Kram Git

2010-05-29 @ 21:41:04     URL: http://ljuvligtlantligt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0