Måleri!

2010-04-21 @ 23:07:49
 Huh! Nu har vi målat för fullt här sen i måndags! Jätte roligt att se möblerna få ett nytt utseende!
 Jag har målat min sovrums sänk...

                                          
 ...som såg ut så här tidigare...                              ...och ser ut så här nu!

 Nattuksbordet är på torkning fortfarande!

 Idag har jag börjat att spraymåla lite småsaker till sovrummet...vitt såklart:)

 Så här kan våran hall se ut när vårat "måleri" är öppet!

         Konstigt hur snabbt man blir van på kaoset hemma:)

 Kistan, som skulle bli mitt nya soffbord är KLART!

                                                
 Så såg den ut (bakom)                                       Och så här ser den ut nu!


 Härligt att se vad man kan göra själv!

 Kramizar Sirpa

Kommentarer
Postat av: Marika "Mita" Gunnarsson

Här kommer lite tips...byrån kan du ta ett fint sandpapper och sanpappra bort så det ser lite "kantstött" ut. Den tekniken brukar bli bäst om man har en mörk lasyr under, men pröva du och slipa, det är ju bara att måla på vitt om du inte tycker det blir bra. Om du vill ha lite mer slitet kan du pröva att jobba in brun oljefärg i en mindre pensel och stöppla mot ett papper tills färgen känns torr, sen drar du penseln försiktigt över hörn och ställen som du vill få lite "shabby". gå in på min sida under etiketter patinering-teknik-grunderna så visar jag detta med bilder.

Lycka till! Mita

2010-05-10 @ 19:56:45     URL: http://mitashantverk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0