Tvätt!

2010-05-16 @ 17:58:36

Idag har jag tvättat. Jag brukar boka nån av de stängda rummerna alltid men idag fanns det inga lediga så jag tvättade i det "öppna rummet" och det var ganska så charmit tycker jag! Nu kanske ni tycker att jag är helt coco i huvúdet men det är sant!

På nåt sätt atmosfären liknade sån där amerikanskt tvätteri  som man gå in från gatan...sån som man ser på filmerna!
 Vi var fyra kvinnor där. Jag la tvätt i maskinen, en satt och läste tidningen, en vikade tvätt och den fjärde åt äpple. Alla var glada och små pratade med varandra. En av kvinnorna kunde knappt svenska (det gör jag inte 100 heller) men vi skrattade och det blev en hel del "teckenspråk". 

Jag har aldrig haft så roligt i tvättstugan som jag hade idag! Två timmar gick jätte fort!

Så ni som alltid tvättar hemma kan jag rekommendera ta en tur i tvättsugan ibland:)


Bilden från nätet

Kramizar Sirpa


Kommentarer
Postat av: Anneli

Oj, vilken stor tvättstuga ni har, ser verkligen lyxig ut. ja detta regnvädret börjar bli tröttande...när ska våren komma tillbaka? Vi har haft en grå och regnig helg, jag som sett fram emot en skön utehelg fick vara inne istället. Ni har haft bättre väder än vi..men nu ska ju värmen komma nästa helf, hoppas de har rätt denna gången. I morogn ska jag till planskolan och titta efter Hortensior till min rabatt, gjorde klart den idag.

Ha en skön kväll

kram Anneli

2010-05-17 @ 16:37:42     URL: http://www.anntir.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0